دیجیتال مارکتینگ چیست و ضرورت استفاده از آن چه می باشد؟


گردآورنده : دکتر مجید موسوی
saman.ms6757@gmail.com اگر می خواهید موفقیتی داشته باشید، یادگیری درب ورودی آن است.

تخصص ها:

  • مشاوره کسب و کارهای سازمانی
  • مشاوره کسب و کارهای نوپا و استارت آپ
  • مشاوره پروژه های مدیریت دانش (KM)
  • مشاوره سیستم های یکپارچه برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP)
  • مشاوره پروژه های باز مهندسی فرآیند کسب و کار (BPM)
  • مشاوره سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری(CRM)
  • مشاوره پیاده سازی سیستم های روابط عمومی
  • مشاوره خدمات دیجیتال مارکتینگ و برندینگ
  • مشاوره خدمات فروش و بازاریابی
  • مشاوره برگزاری همایش، سمینار و کنفرانس های ملی

برچسب ها:

دیجیتال مارکتینگ چیست و ضرورت استفاده از آن چه می باشد؟

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

فعالیت‌ها و ابزارهایی است که به منظور تبلیغ محصولات و خدمات و در حالت کلی برندسازی از طریق بستر اینترنت و رسانه‌های دیجیتال انجام می‌شود

در تعریف ساده، دیجیتال مارکتینگ برقراری ارتباط با مخاطبان از طریق ابزارهای دیجیتال است. اگر انتقال پیام به مخاطب در بستر اینترنت اتفاق بیافتد، فعالیت‌های ما در حوزه بازاریابی آنلاین جای می‌گیرند.

اگر بدون استفاده از اینترنت (مثلا تبلیغات تلویزیونی) به برقرای ارتباط با مخاطبان اقدام کنیم، از زیر شاخه آفلاینِ بازاریابی دیجیتال استفاده کرده‌ایم. استفاده همزمان از تبلیغات آنلاین و آفلاین، بخصوص هنگام طراحی کمپین می‌تواند اثربخشی فعالیت‌های شما را دو چندان کند؛ تا جایی که در بسیاری از کمپین‌ها استفاده از تبلیغات پرینتی نیز می‌تواند کمک آفرین باشد.

اهمیت دنیای دیجیتال به روایت آمار و ارقام

طبق آمار، تا ماه اکتبر سال ۲۰۱۹، ۴.۴۸ میلیارد نفر کاربر فعال اینترنت در دنیا وجود دارند و این عدد، ۵۸ درصد از جمعیت جهان را شامل می‌شود. چین، هند و آمریکا در این زمینه از دیگر کشورها پیشی گرفته‌اند.

امروزه جهان بدون اینترنت حتی قابل تصور هم نیست. اتصال میلیاردها نفر به یکدیگر در سراسر جهان، ستون اصلی دنیای ارتباطات مدرن است. نرخ نفوذ جمعیت جهانی به دنیای آنلاین ۵۷ درصد است که آمریکای شمالی و اروپای شمالی با میزان نفوذ ۹۵ درصدی، در این آمار رتبه اول را دارند.

از سال ۲۰۱۸، آسیا با بیش از ۲ میلیارد نفر کاربر آنلاین، از منظر آمار استفاده از اینترنت گوی سبقت را از مناطق دیگر ربوده و اروپا را با ۷۰۵ میلیون کاربر اینترنت به رده دوم رانده است. آخرین آمار کاربران اینترنت از ابتدای سال ۲۰۲۰:

  1. ۴.۴۷۹ میلیون کاربر فعال اینترنت
  2. ۴.۰۷۰ میلیون کاربر انحصاری اینترنت در موبایل
  3. ۳.۷۲۵ میلیون کاربر فعال شبکه‌های اجتماعی
  4. ۳.۶۶۰ میلیون کاربر فعال شبکه‌های اجتماعی بر روی موبایل

انواع دیجیتال مارکتینگ

نوع آفلاین دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

  1. بازاریابی محیطی ارتقایافته
  2. رادیو مارکتینگ / بازاریابی رادیویی
  3. تلویزیون مارکتینگ / بازاریابی تلویزیونی
  4. تلفن مارکتینگ / بازاریابی تلفنی

نوع آنلاین دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

  1. آنالیز و تحلیل داده
  2. بهینه‌سازی موتور جستجو
  3. ایمیل مارکتینگ
  4. تبلیغات کلیکی
  5. تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی
  6. مدیریت شبکه‌های اجتماعی و تحلیل آن
  7. ارسال پوش نوتیفیکیشن
  8. انتشار رپورتاژ آگهی
  9. کوتاه‌کننده‌ی لینک
  10. چت آنلاین

دیجیتال مارکتینگ آنلاین ابزارهای زیادی دارد که در ادامه معرفی می‌شود:

  1. ویدئو مارکتینگ
  2. ایمیل مارکتینگ
  3. راه‌اندازی سایت یا فروشگاه اینترنتی
  4. طراحی اپلیکیشن موبایل
  5. تولید پادکست
  6. تولید کتاب الکترونیک
  7. تولید اینفوگرافی
  8. تولید محتوای متنی ارزشمند
  9. سئو و sem
  10. تبلیغات کلیکی و بنری
  11. بازاریابی در شبکه‌های مجازی
  12. سازماندهی و ساخت فن پیج‌ها و ....

چرا کسب و کارها باید مشاوره دیجیتال مارکتینگ داشته باشند؟

اگر از افرادی در زمینه انتشار محتوا مشاوره های لازم را بگیرید و با ویژگی ها و خصوصیات محتوا آشنا شوید، به نوعی مشاوره بازاریابی آنلاینی برای شما محسوب می شود. شرکت بازاریابی دیجیتال بسیاری در زمینه اشتراک گذاری ایده و مشاوره های بازاریابی به صورت اینترنتی مشغول فعالیت هستند و به شما در رشد کسب و کارتان کمک خواهند کرد. این شرکت بازاریابی دیجیتال به شما مشورت های لازم برای کسب موفقیت در حیطه فعالیتتان را با بکارگیری بازاریابی دیجیتال می دهند و شما را به انجام این کار تشویق می کنند. 

🔻خدمات حرفه ای  مارکتینگ و دیجیتال مارکتینگ را از ما بخواهید.

🔻از ابتدا تا انتها در کنارتان هستیم.

 


پسندیدم


سوالات و نظرات کاربران
برای ارسال نظر نیاز است وارد سایت شوید. در صورت نداشتن حساب کاربری عضو شوید.

مهناز بیرامی        ممنون ک اطلاعاتتون رو ب اشتراک میزارید 👍
پاسخ گردآورنده سپاس از وقتی که گذاشتید و مطالعه کردید