برندینگ چیست؟
برندیگ هنر تولید تصویری از شرکت است که باعث شود مشتریان ترجیح دهند کالا و خدمات شرکت شما را استفاده کنند. برند تجربه و تصویری از محصول و خدمت مشخص است که مصرف کنندگان با آن در ارتباط هستند، نام تجاری از طریق اسم، لوگو، شعار یا طراحی شرکتی که صاحب آن است، شناسایی می شود. برندسازی زمانی صورت می گیرد که این تجربه و تصویر بازاریابی شود، و اینگونه توسط افراد بیشتری قابل تشخیص خواهد بود.
برند شامل همه احساسات، ویژگی ها و مفاهیمی است که به یک نام گره خورده است
- برند، برداشت افراد از یک نام است.
- در فارسی واژهبرند معمولا برای اشاره به محصولی به کار میرود که ارزش اجتماعی بالایی داشته باشد.
- به بیان دیگربرند دارای ماهیت اجتماعی است.
- برندهای قدرتمند آنهایی هستند که افراد نسبت به آنها حس مالکیت دارند
- و برای مثال میگویند: «اینبرند، اسم برند دلخواه من است».
- نامهای برتر میتوانند هیجان و عواطف مصرفکنندگان خود را برانگیزند.
- مشتریان نیز به این نامها اعتماد داشته و از آنها انتظار خلق ایدههای برتر و نوآوری در محصولاتشان را دارند.
- در این راستا موضوع وفاداری به برند از مهمترین موضوعات موردتوجه شرکتها میباشد.
- و شرکتها همواره به دنبال راههایی برای کسب و جلب وفاداری مشتریان میباشند.
- یکی از مهمترین معیارهای وفاداری بهبرند، عامل یادآوری و بازآوری برند با گروه کالایی خاص میباشد.
هدف از برندسازی و برندینگ چیست ؟
هدف برندسازی آن است که به ساده ترین روش و خیلی راحت به مشتریان شما کمک کند تا متوجه شوند برند شما چه چیزی پیشنهاد می دهد و چه چیزی آن را از سایرین متمایز می کند. اما برندینگ فقط یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد ( USP ) نیست، بلکه ترکیبی از تمام روش هایی است که از طریق آنها با آنچه برندتان بر پایه ی آن استوار است، ارتباط برقرار می کنید.
مزایای داشتن برند خوب
حال با توجه به ویژگیهایی که در برند خود پیاده سازی کردید، یک برند خوب هم مزایای زیر را برای شما به دنبال خواهد داشت.
- فروش مکرر، مکرر و مکرر
- کاهش مقایسه قیمتها
- تسهیل در امر معرفی محصولات جدید
- افزایش بازار با ایجاد تقاضا
- کمک به کاهش هزینه تبلیغ
- تمایز محصول از شرکتهای رقیب
- افزایش فروش و ایجاد تقاضای ضروری
- ایجاد شهرت برای شرکت
روشها و تکنیکهای برندسازی
1.از طراحی لوگو شروع کنید
- روی بهینهسازی سایت تمرکز کنید
- به شبکههای اجتماعی توجه کنید
- وبلاگ خود را جدی بگیرید
- روی سئو سایت تمرکز کنید
- به ایمیل و ایمیل مارکتینگ توجه کنید
- تبلیغات در اینترنت
چرا همه بدنبال برند های مطرح هستند؟
- هنگامی که مشتری بخواهد کالا و خدماتی دریافت کند. ترجیح می دهد آن را از شرکتی تهیه کند که نامش را شنیده باشد. تا اینکه کالا را از شرکتی تهیه کند که اصلاً شناختی از آن ندارد.
- امروزه عناصر مختلفی در کنار شناخت نام برند بر فروش کالا و محصولات شما تاثیر می گذارد، اما همچنان شناخت نام برند نقش بزرگی در تصمیم نهایی خریدار بازی می کند.
- اغلب ما به برندی اعتماد می کنیم که نام آن را به شناسیم.
- در واقع در اغلب موارد تنها دلیل اعتماد ما به کالای یک برند، شناخت نام آن برند است.
خدمات برندینگ شرکت فنی مهندسی رایا برسام پاسارگاد بطور کل در زمینه های زیر و بصورت اختصاصی متناسب با سفارش برندها، سازمانها و افراد قابل ارائه است:
- چهارپایه برندینگ Pre-Branding -
- هویت سازی برند Brand Identity-
- کمپین ارتباطات یکپارچه برندIBC Campaign-
- ایده پردازی و تولید کانسپت های خلاق Creative Concepts-
- کمپین برندینگ محتوایی Content Branding-
- کمپین 360 درجه برندینگ Branding Campaign-
- تحقیقات بازار، تحلیل، ارزیابی برندBranding Evaluation-
- شاوره های ساعتی و نظارت ارشد Retaining Fee-
- برندینگ شخصی Personal Branding-
🔻خدمات حرفه ای برندینگ را از ما بخواهید.
🔻از ابتدا تا انتها در کنارتان هستیم.