اشتباهات معمول کارآفرینان در انتخاب نام تجاری شرکت


گردآورنده : دکتر مجید موسوی
saman.ms6757@gmail.com اگر می خواهید موفقیتی داشته باشید، یادگیری درب ورودی آن است.

تخصص ها:

  • مشاوره کسب و کارهای سازمانی
  • مشاوره کسب و کارهای نوپا و استارت آپ
  • مشاوره پروژه های مدیریت دانش (KM)
  • مشاوره سیستم های یکپارچه برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP)
  • مشاوره پروژه های باز مهندسی فرآیند کسب و کار (BPM)
  • مشاوره سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری(CRM)
  • مشاوره پیاده سازی سیستم های روابط عمومی
  • مشاوره خدمات دیجیتال مارکتینگ و برندینگ
  • مشاوره خدمات فروش و بازاریابی
  • مشاوره برگزاری همایش، سمینار و کنفرانس های ملی

برچسب ها:

اشتباهات معمول کارآفرینان در انتخاب نام تجاری شرکت

ایجاد برند تجاری یکی از مهم‌ترین ارکانی است که در کسب‌و‌کارها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و مردم را به سمت خود جذب می‌کند‌. توجه داشته باشید که از ابتدای کار، برندی حرفه‌ای برای کسب‌و‌کار خود خلق کنید‌. شرکت‌هایی که برندهای خود را با مرور زمان تغییر می‌دهند از دیدگاه مردم کسب‌و‌کاری نامتعادل و غیرحرفه‌ای دارند و به سختی می‌توان نظر مردم را به سمت این نوع شرکت‌ها جلب کرد‌. به این دلیل است که انتخاب نام تجاری اهمیت بسیار زیادی داشته و به‌عنوان موضوعی خاص باید به آن نگاه کرد‌. شاید این موضوع برای بسیاری از مدیران چندان نگران‌کننده به نظر نرسد اما به دقت بسیار بالا و توجه به کلیه جنبه‌های نوع محصول یا خدمات شما نیاز دارد‌. نام تجاری شما به همراه لوگوی آن، باید بیانگر خدمات یا کالاهایی باشد که شما در اختیار مردم قرار می‌دهید‌.

در این پست بخوانید: برندینگ چیست و چه مزایایی دارد؟

نکات زیر در انتخاب نام تجاری شرکت می­تواند کمک مفیدی برای شما باشد:

1.هرگز نام خدمات و محصولات آن شرکت  را در نام شرکت به کار نبرید.

2.نتخاب نام ‌های طول و دراز: هر چقدر نام تجاری طولانی‌تر باشد، شانس کمتری برای به خاطرسپردن آن هست.

3.بکاربردن نام‌ هایی با دسترسی سخت: اگر قبلا ثبت شده یا توسط شرکت دیگری مورد استفاده قرار گرفته باشد، شما نمی‌توانید آن را به کار ببرید.

4.پا را از محل اقامتتان درازتر نکنید: اگر در آینده قصد دارید شرکت را در خارج از محدوده جغرافیایی خود توسعه بدهید، از آوردن توضیح جغرافیایی در نام شرکت که می‌تواند فعالیت آن را دچار محدودیت کرده، خودداری کنید.

5.انتخاب نام‌هایی که حتی خودتان هم نمی‌توانید به درستی آن را تلفظ کنید.

6.آزمایش نکردن نام تجاری: کشف کنید که مخاطبان و مشتریان در مورد برند انتخابی شما چه نظر و احساسی دارند.


پسندیدم


سوالات و نظرات کاربران
برای ارسال نظر نیاز است وارد سایت شوید. در صورت نداشتن حساب کاربری عضو شوید.

مهناز بیرامی        خیلی توضیحات مفید و جذابی بود 🙏
پاسخ گردآورنده سپاس از شما
بتول بنجاری        خیلی عالی ،تشکر از مطالب خوب تون جناب دکتر🙏
پاسخ گردآورنده سپاس از شما