بهترین رنگ برای کسب و کار شما چیست؟


گردآورنده : دکتر مجید موسوی
saman.ms6757@gmail.com اگر می خواهید موفقیتی داشته باشید، یادگیری درب ورودی آن است.

تخصص ها:

  • مشاوره کسب و کارهای سازمانی
  • مشاوره کسب و کارهای نوپا و استارت آپ
  • مشاوره پروژه های مدیریت دانش (KM)
  • مشاوره سیستم های یکپارچه برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP)
  • مشاوره پروژه های باز مهندسی فرآیند کسب و کار (BPM)
  • مشاوره سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری(CRM)
  • مشاوره پیاده سازی سیستم های روابط عمومی
  • مشاوره خدمات دیجیتال مارکتینگ و برندینگ
  • مشاوره خدمات فروش و بازاریابی
  • مشاوره برگزاری همایش، سمینار و کنفرانس های ملی

برچسب ها:

بهترین رنگ برای کسب و کار شما چیست؟

هر استارت‌آپ یا کسب‌وکار کوچک یا به‌طور کلی هر شرکتی که نیاز به بازاریابی و تبلیغات داشته باشد، باید بر مفاهیم تاثیر رنگ در تبلیغات مسلط شود. اگر خودتان کار طراحی تبلیغات را انجام می‌دهید، این نوشته کمک می‌کند که پایه‌ی اطلاعاتی قوی‌تری داشته باشید. اگر گرافیستی را استخدام کرده‌اید تا طراحی‌هایتان را انجام دهد، به کمک این مقاله، می‌توانید درک بهتری از چیزی که می‌خواهید، داشته باشید.

روانشناسی رنگ، توسط شرکت ها سال هاست که برای بهبود خلق و خو و واکنش مشتریان و کارگران  در جهت بهبود اهداف کسب و کار خود استفاده می شود.

بسته به کسب و کار، انتخاب رنگ های مختلف می تواند به سازمان برای رسیدن به اهداف تعیین شده کمک کند. به عنوان مثال، انتخاب رنگ مناسب می تواند باعث احساس رضایت در مشتریان شما شود وبه نوبه خود پشتیبانی فروش باشد، و یا حتی بهبود نظر مشتریان بالقوه از شما که احساس خرید محصول یا خدمات شما را در خود دارند.

در گذشته، پژوهشی با عنوان "تاثیر رنگ در بازاریابی" انجام شده که نشان میدهد که رنگ محیط کسب و کار،رنگ نام تجاری و بسته بندی  تا 90 درصد بروی قضاوت مشتری از یک برند یا محصول تاثیر دارد.

رنگ قرمز نشانگر احساس هیجان اشتیاق انرژی و عشق

رنگ قرمز نشانگر احساسات، هیجان و انرژیه همیشه این رنگ باعث افزایش ضربان قلب می‌شه و سرعت تنفس را بالا می‌بره این رنگ باعث ایجاد عطف توی وب‌سایت شما می‌شه اگر می‌خواهید تو قسمتی از سایت تون جلب توجه کنید حتماً از این رنگ استفاده کنید.

معمولاً اتومبیل‌های قرمز جذاب‌ترن، لباس‌های قرمز برای انسان‌ها جذاب هستند شما هم میتونید از این جذابیت برای نمایش کسب و کار خودتون استفاده کنید، البته توجه کنید که این رنگ نباید بیش از حد استفاده شه به این دلیل که ممکن تأثیرات منفی داشته باشه به این علت که برای همه انسان‌ها یادآور خطر و جنگ هم هستش توی یک سری از مناطق جغرافیایی هم تأثیرات منفی داره، حواس تون باش اگر کشور هدفتون کشوری مثل روسیه هستش و اینو باید بدونید که مردم روسیه از رنگ قرمز شدیداً بیزار هستند چراکه اون‌ها را یاد کمونیست‌ها می‌ندازه.

رنگ قرمزو معمولاً خانم‌ها بیشتر از آقایان می‌پسندن پس اگر وب‌سایتی دارید که خدماتی را به خانم‌ها ارائه می‌ده مثلاً فروش لباس‌های زنانه دارید یا ممکن سایتی داشته باشید که کادویی و هدایا قرار بفروشه رنگ قرمز انتخاب مناسبی می‌تونه باشه به این دلیل که کلاً فلسفه کادو بر این اساسه که جلب توجه بشه و حالا کسی که قرار کادو بگیره نظرش جلب بشه، پس حواس‌تون باشه این رنگ، رنگ حساسی هستش فقط باید درست و بجا استفاده کنید، زمانی که می‌خوایید رنگ یا تم کلی تون قرمز باشه حواس‌تون باشه که بک‌گراند سفید و طوسی خیلی روشن می‌تونه عمق کار شمار بیشتر کنه البته دیگه تقریباً الان همه وب‌سایت ها پنجاه تا شصت درصدشون بک گراند ها سفید هستش که پیشنهاد ما همینه که از سفید ساده کنید به این دلیل که ساده هستش و همیشه مردم سادگی را دوست دارن.

رنگ آبی رنگی که صلاحیت کیفیت آرامش اعتماد پایداری وفاداری و استحکام

 رنگ آبی رنگی که صلاحیت کیفیت آرامش اعتماد پایداری وفاداری و استحکام را به نمایش می‌ذاره البته آبی روشن می‌تونه مفاهیمی مثل طراوت و انرژی بخشی رو برای مخاطب شما ایجاد کنه، برای کار های بزرگ و بین‌المللی معمولاً از رنگ آبی تیره‌تر استفاده می‌کنند.

رنگ آبی روشن خوبه که استفاده شه ولی افراط نباید کنید به این دلیل که حس سردی را به مخاطب شما منتقل می کنه پس اگر قراره شما فروشگاه اینترنتی تاسیس کنین حواس باشه رنگ آبی روشن زیاد استفاده نکنید.

همون‌طور که گفتم از رنگ آبی تو شرکت‌های بزرگ استفاده میشه مثل بانک‌ها چون قابلیت جلب اعتماد خیلی زیادی توی این رنگ هستش همچنین برای سایت‌هایی که در زمینه ی مراقبت‌های بهداشتی، دندان‌پزشکی و تکنولوژی هستن این رنگ مناسبه به این دلیل که ساختار این نوع کسب و کارها معمولاً از این رنگ استفاده میشه و تداعی کننده حس و حالت اون برای مخاطب‌های شما هستش.

برای کسب‌وکارهای مشاور از رنگ آبی پیشنهاد می‌شه به این دلیل که حس وفاداری هم داخل این رنگ هست و شما اگه از این رنگ استفاده کنید می‌تونید اعتماد مخاطبتتون رو بهتر و بیشتر جلب کنید.

رنگ سبز نماد طبیعت

رنگ سبز نماد طبیعت و یکی از محبوب‌ترین رنگ‌هاست، چشم‌نوازه و می‌تونه بینایی رو بهبود ببخشه به همین خاطر شما باید زمانی از این استفاده کنید که مخاطب شما سنش بالاست، اکثر مخاطبانی که سنشون بالا هستش از این نوع رنگ خوششون میاد و از نظر اون‌ها دل‌نشین هستش.

به همین خاطر برای سایت‌هایی که خدمات افراد مسن سن بالا مشاوره‌هایی که افراد بالای سی و پنج سال به بالا به آن نیاز دارن پیشنهاد می‌شه سعی کنین توی رنگ افراط نکنید به خاطر این‌که پرستیژ کاری شما رو این رنگ اگر توش افراط بشه کم می‌کنه،حتماً حتماً توجه داشته باشید که مخاطبان سن بالا از این رنگ خوششون میاد.

رنگ زرد هستش که نشون از شادی اشتیاق دوستی خوش‌بینی و اعتماده

رنگ بعدی رنگ زرد هستش که نشونه شادی، اشتیاق، دوستی، خوش‌بینی و اعتمادهستش رنگ زرد رنگ شادیه و درحالی‌که رنگ خوب و انرژی بخشی هست مردم کشور ما احساس خوبی بهش ندارن و حس می‌کنند که رنگ زردرنگ مریضیه به همین خاطر استقبال چندانی ازش نمی‌شه، البته نسل جوون ما از این رنگ به خوبی استقبال می‌کنه ازش زیاد استفاده کنید برای وب‌سایت های آموزشی وب‌سایت هایی که خلاقانه هستش و قراره خلاقیت را یاد بده پیشنهاد می‌شه که ازین رنگ استفاده کنید، دقت کنید از  رنگ زرد خیلی روشن استفاده نشه به این دلیل که در مانیتور وقتی دیده میشه چشم رو اذیت می‌کنه و همین باعث می‌شه که مخاطب شما نپسنده،از تونالیته رنگ زرد بسیار حساسهبه همین خاطر  از تمام تونالیته های رنگ زرد 

رنگ بنفش نمادی از خلاقیت معنویت شخصیت کیفیت و سلطنت هستش

این رنگ هم جزء رنگ‌های جذاب هستش همچنین برای وب سایت‌هایی که رمانتیک و زنانه هستن هم می‌شه ازش استفاده کرد این رنگ رنگ کمیاب و برای کسب و کارهایی که محصولات کمیاب یا و یا خاص را ارائه می‌دن مناسب هست.

رنگ نارنجی نماد شور و هیجان و هیجان شروع به کار برای یک استارت آپ و ایده نو و جدید

رنگ نارنجی نماد شور و شوق، شیفتگی، شادی، خلاقیت، عزت، جذابیت، قدرت، موفقیت، تشویق و تحریک هست.

رنگ مشکی نماد قدرت کمال ظرافت ثبات استحکام و تشریفات هستش

پیشنهاد می‌شه از این رنگ برای کارهایی را که ترکیبی از کار های سنتی و مدرنیته هستش استفاده شه، مناسب برای  کالاهای لوکس مد و فشن و بازاریابی این رنگ بسیار مناسبه البته برای لوازم آرایش هم پیشنهاد می‌شه که از این رنگ استفاده کنید، در استفاده از رنگ مشکی افراط نکنید به این دلیل که وب‌سایت های تیره امروزه از استقبال کمتری برخوردار هستند و کاربر دیگه مثل قبل وب‌سایت های تیره را نمی‌پسندن.


پسندیدم


سوالات و نظرات کاربران
برای ارسال نظر نیاز است وارد سایت شوید. در صورت نداشتن حساب کاربری عضو شوید.

بتول بنجاری        خیلی عالی بود،مرسی🙏
پاسخ گردآورنده سپاس از لطفتون
مهناز بیرامی        بسیار عالییی 👍👍
پاسخ گردآورنده سپاس از لطفتون
امیر        برای لگو هایپر مارکت چ رنگ هایی رو پیشنهاد میدین ؟ ایا در این زمینه هم همکاری میکنید ؟
پاسخ گردآورنده برای لوگو هایپر مارکت بیشتر پیشنهاد ما رنگ های ملایم مانند سبز روشن است . همینطور برای تم کلی رنگ داخل فروشگاه هم پیشنهاد میکنیم که از رنگ های ملایم مانند سبز روشن یا آبی روشن استفاده کنید یا برای قسمت هایی که مخصوص خانم هاست از صورتی روشن استفاده کنید. اگر دوست داشتید از قسمت تماس با ما راه های تماس با شرکت وجود دارد که میتونید با همکاران ما در ارتباط بیشتر باشد.