نکات مهم در راه اندازی کسب و کارهای کوچک پر سود


گردآورنده : دکتر مجید موسوی
saman.ms6757@gmail.com اگر می خواهید موفقیتی داشته باشید، یادگیری درب ورودی آن است.

تخصص ها:

  • مشاوره کسب و کارهای سازمانی
  • مشاوره کسب و کارهای نوپا و استارت آپ
  • مشاوره پروژه های مدیریت دانش (KM)
  • مشاوره سیستم های یکپارچه برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP)
  • مشاوره پروژه های باز مهندسی فرآیند کسب و کار (BPM)
  • مشاوره سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری(CRM)
  • مشاوره پیاده سازی سیستم های روابط عمومی
  • مشاوره خدمات دیجیتال مارکتینگ و برندینگ
  • مشاوره خدمات فروش و بازاریابی
  • مشاوره برگزاری همایش، سمینار و کنفرانس های ملی

برچسب ها:

نکات مهم در راه اندازی کسب و کارهای کوچک پر سود

برای موفقیت در هر نوع کسب و کاری با هر وسعتی که دارد باید راه و چاه را بدانید ، پس همیشه رمز موفقیت خوش شانسی و داشتن سرمایه کافی نبوده بلکه دانستن نکات کلیدی قبل از آغاز کسب و کار بسیار مهم است. در این نوشته با نکات مهم در راه اندازی کسب و کارهای کوچک پر سود آشنا شوید.

با همه مقدار پولی که دارید شروع کنید:

بسیاری از صاحبان کسب و کار کوچک، هزینه های راه اندازی خود را به طور کامل از طریق وام پرداخت می کنند، با این انتظار که آنها وام های خود را با سود حاصل از کسب و کار جدید خود پرداخت می کنند با این حال، کسب و کارهای جدید ممکن است تا چند ماه یا سال را برای تولید سود طی کنند، و پرداخت وام واقعا می تواند تبدیل به یک سنگ در سر راه شما شود. اگر قبل از اینکه درب های تجارت خود را باز کنید، می توانید پس انداز خود را تا حد زیادی به سرمایه شروع کار افزایش دهید، به این ترتیب اطمینان حاصل می کنید که وام ها کسب و کار جدید، شما را نابود نخواهند کرد چرا که اتکا به سرمایه شخصی بسیار بهتر است. 

همچنین به یاد داشته باشید که شانس بیرونی وجود دارد ، که اگر کسب و کارتان به اندازه برنامه ریزی ابتدایی سود آور نشده باشد و موفق نباشد؛ وام دهنده شرایط نامطلوبی را اضافه کند اگر مبلغی از پول راه اندازی را تا حد امکان فراهم کنید، مشکل مواجهه با این قبیل اتفاقات که تجارت شما را تحت تاثیر قرار می دهد را کاهش می دهید.

 از خود محافظت کنید :

اکثر شرکت های کوچک، مالکیت شخصی یا مشارکت هستند در حالی که این نوع کسب و کار ها برای شروع،بسیار جذاب و راحت هستند . صاحبان ،خود را درگیر مسئولیت بدهی های تجاری و حکم های تجاری می کنند ؛ اعتبار دهندگان و صاحبان حکم های تجارب می توانند دارایی های شخصی صاحبان را تصرف کنند، مانند حساب های پس انداز و خانه ها، زمانی که پول کسب و کار از بین میرود،در حالی که بیمه می تواند تا حدودی این مسئولیت را کاهش دهد.

  شروع کوچک ، گول قدم های بزرگ را نخورید

هر کس می خواهد کسب و کار کوچک خود را به موفقیت برساند،آن هم با  تعداد زیادی از کارکنان و با درآمد عالی باید یک اصل مهم را بداند آنهم شروع با سرعت مناسب است . شما بایدبدانید که اول قدم زدن را یاد بگیرید و سپس بدوید .خود را بیش از حد نابود نکنید یا در ابتدا هزینه های بسیار زیادی صرف نکنید ، به ویژه اگر قرار است، زمان زیادی صرف شود تا به درآمد مطلوب برسید.

با شروع کم، شمامطمئن می شوید که می توانید از سقوط اجتناب ناپذیر در ارتباط با اجرای یک کسب و کار کوچک، زنده بمانید آن کارآفرینانی که با عملکردی متوسط شروع می کنند، می توانند از اشتباهاتشان بدون گرفتن مقدار زیادی بدهی، درس بگیرند ؛شروع کار کوچک ،به کسب و کار کوچک شما کمک می کند تا به یک شرکت موفق تبدیل شود.

 به صورت کتبی بنویسید:

برای یک شروع، هیچ جایگزینی بهتر از یک قرارداد که به خوبی نوشته شده باشد نیست .در واقع، بسیاری از قراردادها معتبر نیست مگر اینکه آنها در فرم مخصوص نوشته شده باشند.

اطمینان حاصل کنید که همه ی توافق نامه ها را به صورت کتبی در اختیار شما قرار می گیرند - این باعث می شود تا دردسر نداشته باشید و حتی می تواند کسب و کارتان را نجات دهد.

 جایگاه و اسرار خود را در میان رازهای خود نگه دارید:

راه های بسیاری برای کسب مزایای رقابتی نسبت به سایر مشاغل در صنعت شما وجود دارد شما می توانید یک محصول بهتر، یک فرآیند تولید یا توزیع موثرتر، یک مکان راحت تر، خدمات بهتر برای مشتریان یا درک بهتر از بازار در حال تغییر،داشته باشید. بهترین راه برای نگه داشتن رده رقابتی،این است که از اسرار تجاری خود محافظت کنید، راز تجاری آن اطلاعات است که برای دیگران شناخته نشده است که به شما مزیت رقابتی در بازار می دهد. انواع مختلفی از اسرار تجاری وجود دارد و اسرار تجاری تا زمانی که صاحبان آنها اقدام به حفظ آنها می کنند، حفاظت قانونی دریافت می کنند این مراحل می تواند هر چیزی از نشانه گذاری اسناد محرمانه به نیاز شرکا و کارکنان برای امضای توافقات باشد.

راه دیگری برای نگه داشتن برندهای رقابتی شما این است که فعالیت خود را ادامه دهید باید بدانیددر کسب و کار خود ، با یک رقیب مواجه می شوید، با چالش ها و ناملایمات مواجه می شوید، منتظر واکنش نباشید - برنامه ریزی کنید و پیش روی کنید. 

 


پسندیدم


سوالات و نظرات کاربران
برای ارسال نظر نیاز است وارد سایت شوید. در صورت نداشتن حساب کاربری عضو شوید.

مهناز بیرامی        مرسی ، نکات خیلی خوبی بود
پاسخ گردآورنده سپاس از لطفتون
بتول بنجاری        نکات کاربردی بود،سپاس🙏
پاسخ گردآورنده سپاس از لطفتون
امیر        این مطلب امروز تو اینستاتون هم دیدم ، موفق باشید 👍
پاسخ گردآورنده سپاس از وقتی که گذاشتید