تخصص ها:
برچسب ها:
راهکارهای افزایش فروش در اینستاگرام
اینستاگرام به یکی از پرکاربردترین اپلیکیشنهای جهان تبدیل شده است. به جرأت میتوان گفت که اینستاگرام، استفاده از تلفن همراه را در زندگی روزمره مردم دچار تغییراتی کرده است. پس اولین چیزی که به ذهن صاحبان کسب و کار میرسد، توانایی بهرهگیری از این نرمافزار برای معرفی محصول و در نتیجه افزایش فروش است. از این رو 9 نکته کلیدی را که برای افزایش فروش در اینستاگرام باید رعایت شود در ادامه با هم میبینیم.
1- اعتماد
شما از چه کسی خرید می کنید، شخصی که نمی شناسید یا شخصی که به آن اعتماد دارید؟ پس اعتماد را هم به عنوان اولین نکته مهم برای افزایش فروش در اینستاگرام بشناسید.
کاربران باید به شما اعتماد پیدا کنند و مطمئن باشند که سود کسب و کار اولویت اول شما نیست. اگر ضمانت بازگشت وجه داده اید، واقعا به آن عمل کنید و به دیگران نشان دهید که به وعده خود عمل کرده اید.
2-خرید آسان
خرید از اینستاگرام هرچه آسانتر باشد احتمال به وقوع پیوستن آن بیشتر است و این یعنی افزایش فروش در اینستاگرام.وقتی پروسه خرید سخت و نامشخصی باشد خشی از خریدها را از دست می دهید.
به جای اینکه کاربران را به گذاشتن کامنت و پرسیدن قیمت وادار کنید، خیلی راحت درباره محصول و قیمت آن توضیح دهید .به جای اینکه کاربران را به دایرکت تشویق کنید، خیلی واضح درباره پروسه خرید و سفارش کالا صحبت کنید. مثلا بنویسید که برای خرید با شماره زیر تماس گرفته و کد کالا را اعلام کنید. یا اگر پرداخت آنلاین دارید، به کاربران بگوید برای ثبت سفارش وارد لینک شوید و کد کالا را درج کنید.
3- پاسخگو باشید
وقتی سوالی در کامنت میپرسیم و میبینیم که در عرض چند دقیقه کامنت پاسخ داده می شود، حس خوبی به آن پیج پیدا میکنیم.
این حس که این پیج یک پیج فعال است، افرادی هستند که واقعا پاسخگو هستند، افرادی هستند که هر زمان می توانم با آنها در ارتباط باشم، افرادی که واقعا به دنبال فعالیت حرفه ای در اینستاگرام هستند و میتوانم به حرف ها و گفته هایشان اعتماد کنم.
پاسخگویی به مشتریان موجب افزایش اعتماد و اطمینان آنها خواهد شد و افزایش اعتماد و اطمینان یعنی افزایش فروش در اینستاگرام.
4- هزینه ارسال معقول
بخشی از سفارشات تنها به دلیل هزینه بالای ارسال به مرحله نهایی نمی رسند. در واقع مشتری قصد خرید داشته اما با دیدن هزینه بالای ارسال تصمیم خود را عوض می کند.
مثلا اگر مخاطب قصد خرید یک لیوان زیبا به قیمت 30 هزارتومان در اینستاگرام را داشته باشد، با دیدن هزینه ارسال ۱5 هزارتومانی به احتمال زیاد منصرف خواهد شد.
پس اگر محصولات شما خیلی گران نیستند که مخاطب بتواند نسبت به هزینه ارسال بی تفاوت باشد، بهتر است کمی از هزینه ارسال را کاهش دهید و کمی را هم روی قیمت محصول سرشکن کنید.
5- عکاسی از محصولات
هر پست شما حرفی برای گفتن دارد و از آنجایی که در اینستاگرام هستیم، بیشتر این حرفها را عکس شما خواهد زد. نه تنها عکس از محصولات بلکه تمامی عکس های شما در اینستاگرام باید با کیفیت و مرتبط با کپشن باشند. بهتر است از محصول خود در زوایای مختلف عکس بگیرید و چیدمان درستی داشته باشد.
6- برای تولید محتوا برنامه داشته باشید
باید استراتژی و برنامه محتوایی داشته باشید به طوری که هر روز دقیقا بدانید چه پست هایی و با چه اهدافی منتشر خواهید کرد. مثلا من می دانم که این هفته دو پست آموزشی، یک پست از پشت صحنه کسب و کارم و یک استوری از قرعه کشی مسابقه اینستاگرامی خواهم داشت.
7- هدفمند تبلیغ کنید
محتواهای شما هرچقدر هم که عالی باشند برای اینکه اثرگذار باشند باید دیده شوند. پس لازم است که در کنار تولید محتوای باکیفیت، به دنبال جذب دنبال کننده هدفمند هم باشید.
یکی از روشهای عالی تبلیغات است، یعنی شما پیج و محتوای خود را در دیگر پیجها و رسانههای مرتبط تبلیغ کنید. در اجرای تبلیغات حتما به هدفمند بود تبلیغات خود دقت کنید تا هزینههای خود را برای به دست آوردن مخاطب اشتباه به هدر ندهید.
8- مشتریان راضی را به اعتبار خود تبدیل کنید
به دست آوردن مشتریان راضی کار سختی است اما حتی چند مشتری راضی، میتوانند به پیشبرد کسب و کار شما کمک کنند. علاوه بر اینکه مشتریان راضی بدون اینکه از آنها بخواهید، تبدیل به تبلیغ کنندگان کسبوکار شما میشوند، بلکه میتوانید با آنها گفتگو کنید، نظراتشان را بخواهید و سپس رضایت آنها را به دیگر کاربران نمایش دهید.
9- افزایش دنبال کننده
یکی دیگر از روشهای افزایش فالوور اینستاگرام این است که کاری کنید مخاطبان فعال شما، دنبال کنندگان جدید برای شما بیاورند. که یکی از تکنیکها برگزاری مسابقه است، مسابقاتی مخاطب با شرکت در آن، باید پیج شما را به تعدادی از دوستان خود معرفی کند.
البته قرار نیست شبیه به مسابقات کلیشه ای عمل کنید و خیلی ساده بنویسید ” ۵ تا از دوستان خود را تگ کنید و جایزه ببرید” بلکه قرار است یک سناریوی جالب داشته باشید تا مخاطبان با میل و اشتیاق بیشتری دوستان خود را تگ کنند و دوستان هم از تگ شدنشان ناراحت نشوند.