چه کسب و کارهایی در دوره کرونا با افزایش جستجوی اینترنتی روبرو شدند؟


گردآورنده : دکتر مجید موسوی
saman.ms6757@gmail.com اگر می خواهید موفقیتی داشته باشید، یادگیری درب ورودی آن است.

تخصص ها:

  • مشاوره کسب و کارهای سازمانی
  • مشاوره کسب و کارهای نوپا و استارت آپ
  • مشاوره پروژه های مدیریت دانش (KM)
  • مشاوره سیستم های یکپارچه برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP)
  • مشاوره پروژه های باز مهندسی فرآیند کسب و کار (BPM)
  • مشاوره سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری(CRM)
  • مشاوره پیاده سازی سیستم های روابط عمومی
  • مشاوره خدمات دیجیتال مارکتینگ و برندینگ
  • مشاوره خدمات فروش و بازاریابی
  • مشاوره برگزاری همایش، سمینار و کنفرانس های ملی

برچسب ها:

چه کسب و کارهایی در دوره کرونا با افزایش جستجوی اینترنتی روبرو شدند؟

شیوع کرونا فقط روی سلامتی و رفاه مردم دنیا اثر منفی نگذاشت بلکه الگوهای رفتاری و سبک زندگی آن‌ها و حتی جستجوی اینترنتی را هم تغییر داده است؛ این تغییرات، اقتصاد جهانی را هم تحت تأثیر قرار داده و پیش بینی می‌شود اغلب کشورها با بیکاری و رشد منفی در اقتصاد روبرو شوند.

در هر بحران اقتصادی که پیش می‌آید برخی صنایع سقوط می‌کنند و برخی دیگر هم اتفاقاً جان می‌گیرند. بحران پیش آمده به خاطر ویروس کرونا هم از این قاعده مستثنی نیست.

در  این مطلب شرح داده می­شود چه کسب و کارهایی ضربه سخت خوردند و چه بیزنس‌هایی رونق گرفته‌اند.

1.سایت‌هایی که امکان کنفرانس ویدئویی دارند

در این روزهای همه‌گیری ویروس که مردم خودشان را قرنطینه کرده‌اند، ابزارهایی که دورکاری را ممکن می‌کنند به شدت محبوب شده‌اند. به خصوص سایت‌هایی که امکان کنفرانس ویدئویی را فراهم می‌کنند.

یزان جستجوی سایت زوم در یک ماه یعنی از ژانویه تا فوریه ۲۲ درصد بیشتر شده است و با این روند پیش‌بینی می‌شود که این سرچ اینترنتی از فوری تا آخر مارس ۱۰۸ درصد افزایش یابد.

از پیام رسان‌های گروهی هم استقبال خیلی خوبی شده است. مثلاً با اسکایپ می‌توان یک کنفرانس ویدئویی کوچک برگزار کرد، بنابراین استفاده از نسخه وب یا دانلود این اپلیکیشن شدیداً افزایش یافته است.

2.افزایش جستجوی “ورزش در خانه

یک سوم جمعیت دنیا عملاً خانه‌نشین شده‌اند و حالا بیشتر از همیشه مردم از عدم تحرک رنج می‌برند، پس جای تعجب ندارد که جستجوی اپلکیشن‌ها و سایت‌هایی که آموزش ورزش در منزل می‌دهند به شدت افزایش پیدا کند.

روند جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با تناسب اندام را ببینید:

در ماه مارس جستجوی کلید واژه های “طناب زدن” و ” دمبل” ۷۰ درصد افزایش داد و تقاضا برای دیدن ویدئوهای یوگا هم ۶۶ درصد رشد داشت.

3.رسانه های استریم

رسانه جاری یا استریم به آن دسته از محتوای چندرسانه‌ای گفته می‌شود که همزمان با ارسالش از طرف فرستنده محتوا، توسط گیرنده محتوا قابل نمایش است. یعنی همان لحظه که پخش می‌شود شما می‎بینید!

به بیان دیگر، گیرندهٔ محتوا نیاز ندارد که ابتدا تمام محتوا را بارگیری کند تا بتواند آن را نمایش بدهد، بلکه فرستنده می‌تواند محتوا را به صورت جاری ارسال کند، یا به اصطلاح «استریم»کند؛ همان پخش زنده خودمان!

رسانه‌های استریم در امریکا در این یکی دو ماه اخیر رشد فوق العاده ای را تجربه کردند. به طور میانگین میزان جستجو در فوریه نسبت به زانویه ۱۲٫۷ درصد افزایش یافت. بعضی رسانه‌ها رشد خیره کننده‌ای داستند مثلاً جستجوی دیزنی پلاس ۴۳ درصد افزایش داشت!

4.شرکت‌های دلیوری غذا

برنده دیگر کرونا، شرکت‌های دلیوری غذا بودند. این درست است که به خاطر قرنطینه رستوران‌ها و فست فودها تعطیل شده‌اند، اما آشپزخانه‌ها و رستوران‌ها همچنان می‌توانند سفارشات را تحویل بدهند. پس مردم می‌توانند از طریق تلفن یا اپلیکشن غذا سفارش بدهند.

افزایش جستجوی اینترنتی در بخش مربوط به دلیوری واقعا فوق العاده بود و همان طور که می‌بینید بعضی برندها تا نزدیک ۳۰۰ درصد رشد در سرچ داشتند.

5.برندگان بازار در دیگر صنایع

بسیاری از خرده فروشان و عرضه کنندگان کالاهای مصرفی از مزایای این آشفتگی اقتصادی بهره مند شدند.

به طور مثال سهام چند شرکت تحقیقاتی که اعلام کردند بر روی واکسن کرونا کار می‌کنند در یک هفته بیش از ۵۰ درصد افزایش یافت. همچنین تأمین‌کنندگان عمده مواد غذایی هم تا اینجای کار از برندگان ویروس کرونا بودند.


پسندیدم


سوالات و نظرات کاربران
برای ارسال نظر نیاز است وارد سایت شوید. در صورت نداشتن حساب کاربری عضو شوید.

بتول بنجاری        ممنون از مطالب خوبتون،کاربردی بود👌
پاسخ گردآورنده سپاس از وقتی که گذاشتید
مهناز بیرامی        تو این روزا خیلی مطالبتون ب درد می خوره 🙏🙏 موفق باشید
پاسخ گردآورنده سپاس از وقتی که گذاشتید